vrijdag 29 december 2023

Mijn toppers van 2023

Eind december worden we om de oren geslagen met allerhande lijstjes. Ook ik kan het niet laten. Welke boeken hebben de meeste indruk nagelaten? Ik las 96 titels en beperk me voor deze toplijst tot boeken die in 2023 (of najaar 2022) in Nederlandse vertaling verschenen zijn.

Top 23 van 2023 literatuur - romans















Mijn favoriete boek van 2023! Een beklijvende roman, waarin de strijd met het geheugen centraal staat. Tegelijk is het een ontroerende ode aan de liefde, geschreven in een oorverdovend mooi proza. 


Deze omvangrijke roman is eigenlijk al iets te oud voor deze lijst. Ik las hem vorig jaar tijdens de kerstperiode, nadat ik mijn jaaroverzicht al gepubliceerd had. Anders was deze topper zeker bovenaan geëindigd. Een mustread, zeker voor fans van Emily Bronte. 


Klein maar fijn, mijn favoriete zomerboek van 2023! 






















































Top 5 Thrillers









Net als bij het vorige boek heb ik flink genoten van Boefs capriolen en het liefdevolle geduld waarmee zijn baasjes (correctie: dienaars) hem omringen. Hartverwarmend en amusant!
 
Meer boekentips en recensies vind je op mijn publieke Hebban-pagina.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten